söndag 20 maj 2012

Kvällspromenaden

Igår var vi ute och promenerade en runda och njöt av det fina vädret.

 Det första vi sprang på var ut-/ingången till någons bo där denna någon valt att uppenbarligen slänga ut alla vinterns nötskal. Det såg ganska roligt ut med alla dessa nötter bland de nysådda betorna.

Vi passade också på att njuta av utsikten. Det är så svårt att tänka sig att det om bara ett par år inte kommer se ut så här. Då kommer det istället gå en stor motorväg här. Suck. Jag blir ledsen när jag tänker på det. Så mycket elände det blir och skapas och så är motiveringen att det ska bli bättre boendemiljö för de som bor i orterna som ligger nära vägen idag. Men vi då? Hur blir det med vår boendemiljö? Dessutom har ju husen byggts efter att vägen byggts så då vill väl uppenbarligen folket bo där? Vi vill åtminstone inte ha den här. Men, vi får väl se till att njuta så länge det går.

 Vi traskade vidare och tittade på en oanvänd betesmark. Bland allt ogräs och elände hittade jag några smörbollar. Det finns nog hopp för den betesmarken med. Nu ska jag bara skaffa lite djur med så att jag har några som kan vårda den framöver.

 Är det bara jag som tycker att det ser ut som att en snigel håller på att krypa ut ur eken? :)

Efter mer än en timmes promenerande lyckades vi komma hem med ett gäng liljekonvaljer (från trädgården) som nu doftar underbart i både köket och vardagsrummet. Åh som jag älskar den doften.

Nu är det dags att hålla kväll så att man orkar med allt vad denna veckan har att erbjuda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar