torsdag 10 maj 2012

En lugn stund

Nu sitter jag här framför datorn med katten i knäet och en stor kopp te bredvid mig och njuter av faktumet att jag är hemma efter ett par blöta dagar i Ugglarp. Två dagar ute i regn tar på krafterna så det känns skönt att sitta här hemma igen och bara finnas en stund.

För några dagar sedan köpte jag mig en, för mig, ny tidning. Hus och Hem RETRO... Vilken fantastisk tidning. Det är som att någon tagit bilder i mitt huvud och satt i en tidning. Jag formligen älskar den och allt jag ser i den. Mycket orange, grönt och brunt. Härliga 50-talsformer och massor med inspiration.


Koppen är fylld med te med smak av rom. Ett trevligt te med lite neutral smak. Jag tycker det är trevligt att slippa fruktiga teer emellan åt.


Inuti tidningen hittade jag en bild på ett par mycket bekanta bestick. Dessa besticken tror jag att min käre mor har inhandlat till mig på någon loppis för många år sedan. Det är ju ett intressant konstaterande att jag som är, och har varit så länge jag kan minnas, galet förtjust i det mesta från 50-, 60- och 70-talet nu blivit lite modern. Tänk att man, om man bara är tillräckligt konstant i sin smak, kommer ha en period i livet när man inte längre behöver kämpa för att folk ska förstå ens stil. Detta innebär dock en stor nackdel som är större konkurrens om prylarna på loppisarna och priser som stiger radikalt. Men jag kan åtminstone glatt säga att jag inte var sist att haka på denna flugan.

Nu ska jag njuta av mitt te och klappa på mina katter innan jag slänger mig i bingen för denna kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar