onsdag 28 december 2011

Morgonbestyr

Idag är en det en lugn morgon som ger en uppstart till en händelserik dag. Jag gick upp samtidigt som sambon (vilket gör att jag sitter här nu och filosoferar medan normala semesterfirare ligger och drar sig i sängen) och har just nu två bröd i ugnen här finns receptet samt att jag har gjort en skållning till ett fikonröd (recept kommer senare). Jag väntar också på att mina nattgäster ska vakna och göra mig sällskap till frukosten, jag hoppas det blir snart för det börjar kurra i magen nu. Det får nog bli en kopp te i väntan på uppvaknandet.

I övrigt kommer dagen innebära inhandling av diverse byggmaterial till mitt hönshus (där kaninerna ska bo nu i vinter innan deras permanenta bostad blir klar) sen kommer min käre kusin och hjälper mig spika upp tak imorgon. Tänk vilka snälla folk man känner ändå! Tanken är också att vi ska handla all mat till nyår med idag så att det är gjort så kan man förbereda det som förberedas kan på fredag och tidigt på lördag utan att behöva köra till affären och slåss med alla andra.

Trevlig morgon på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar