lördag 2 april 2011

Trädfällning och kakbakning

Idag har jag varit duktig. Jag har fått grabbarna att fälla de där björkarna som stod i vägen för min fina oxel och jag har bakat 6 sorters kakor (så nu saknas bara en sort innan jag kan bjuda in till ett hederligt kafferep med 7 sorter). Mer om mitt kakbak kan ni läsa på min andra blogg Ett bröd i ugnen. Klicka här för att komma dit.

Så åter till de där kapade träden. Tyvärr hann jag inte föreviga det hela eftersom allt hände väldigt fort. Jag har försökt få träden fällda sen i höstas och när det äntligen blir dags bestäms det en sekund för att sedan vara färdigt nästa. På nästan ingen tid alls lyckades far och svärfar samordna fällningen. Pappa mös i sin lastbil när han fick dra ikull träden och svärfar verkade inte tycka det var så tråkigt att såga och trixa heller.

I skrivandets stund är sambon ute och sågar upp björkarna för att kunna transportera bort dem från stycket innan svärfar ska vårbruka. Ser ni hur fin oxeln är (eller snarare oxlarna för där står en strax bakom också)? Det kommer bli vackert när oxeln fått lite större grenar, jag hoppas den blev glad nu när ljuset plötsligt kommer åt den.

Nu ska jag snart åka iväg och titta på tranorna vid Pulken och sen blir det en lugn och skön kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar