söndag 12 december 2010

Vintereftermiddag och trots sjukdom så njuter jag...

Vinter, söndag, eftermiddag. Solen lyser in genom fönsterna. Jag ligger på soffan och försöker få förkylningen att ge med sig. Halsen är tjock och tråkig näsan rinner. Jag önskar att jag kunde gått ut och tagit en promenad i det fina vädret men vila är nog den bästa lösningen. Så det fick bli lite bilder från verandan istället.

Solen lyser genom frostiga fönster


En närbild på en hyacint. En underbar växt som doftar fantastiskt av jul. Dessutom är den en av få dofter som lyckas ta sig igenom min förkylda näsa.

Jordnötterna i trädet är populära idag. I morse var påsen full men inte längre. Tidigare idag hade vi besök av ett par hungriga nötskrikor. Jag tror bestämt att de står för den stora konsumtionen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar