fredag 16 januari 2009

Ny dag på jobbet = nya ödehus

Idag har jag stött på en hiskelig massa ödehus på väldigt lite tid. Tre stycken hus till finns nu markerade på min karta och framtida besökslista. Helt fantastiskt. Jag försökte fotografera lite grann men sedan dog kameran så det är endast lite bilder från ett av objekten som jag kan presentera här...




















Jag tog först en översiktsbild på hela huset men av någon märklig anledning så fungerar inte den bilden så jag får återkomma med det efter ett återbesök någon gång i framtiden.





















Jag har kommit på att jag gillar gamla slitna dörrar. Visst är de väl vackra?





















Genom ett trasigt fönster kunde man skymta in i vad som liknar ett vardagsrum.
















Mellan huset och ladan fanns detta tröskverk som verkligen sett sina bästa dagar. Tror det blir svårt att skilja agnarna från vetet med hjälp av den :)

3 kommentarer: